Skontaktuj się!
34-400 Nowy Targ
ul. Kazimierza Wielkiego 11a
ul. Norwida 8
tel: (18) 266 36 69
tel: 693 345 082
e-mail: biuro@oknabc.pl
Jaką bramę wybrać? To zależy od tego, jaki masz garaż! Wszystkie bramy w naszej ofercie łączy w zasadzie tylko jeden aspekt estetyczny: gigantyczna paleta wykończeń: od drewnopodobnych, po jednolite kolory z fakturą gładką, lub efektem malowania proszkowego. Wszystkie aspekty techniczne – dla każdej z nich są inne.
-
uchylne
Bramy idealnie pasują do średniej wielkości garaży domowych, na jedno lub dwa samochody. Brama składa się z jednego skrzydła, które po otwarciu garażu po specjalnych prowadnicach wjeżdża na górę i chowa się w pozycji poziomej pod sufitem. Otworzyć ją potrafi nawet dziecko: specjalny system sprężyn sprawia, że do podniesienia bramy wcale nie trzeba używać siły, a podczas jej zamykania – opada powoli, bez możliwości gwałtownego zatrzaśnięcia się. Gigantycznym plusem bramy jest także brak konieczności odśnieżania drogi przed garażem w zimie – brama chowa się do środka, więc wymaga tylko kilkunastu wolnych centymetrów przestrzeni przed garażem.
Bramy uchylne mają doskonałą izolację, dzięki czemu w garażu podczas zimy będzie naprawdę ciepło. Bezpieczeństwo Twojego samochodu gwarantuje solidna rama i antywłamaniowy zamek, a kilkukrotnie powlekana blacha przez lata pozostanie odporna na korozję.
-
rozwierne
Dedykowane są do garaży na jeden samochód, o niskim stropie. Każda inna brama wymaga około pół metra wolnej przestrzeni pod sufitem, natomiast często spotykanymi garażami są te o wysokości 2 – 2,5 metra, lub takie których sufit jest zaledwie kilka centymetrów wyżej niż wjazd. W takich przypadkach jedynym rozwiązaniem pozostaje brama tradycyjnie rozwierna. Oczywiście jej tradycyjność kończy się tylko na sposobie otwierania: solidna metalowa rama i zamek antywłamaniowy zabezpieczą garaż i samochód przed złodziejem, kilkucentymetrowa izolacja przed utratą ciepła, a powlekana blacha – przed warunkami atmosferycznymi.
Osobiście polecamy bramę, w której skrzydła są niesymetryczne: węższe będzie pełniło rolę wygodnych drzwi, które możesz otworzyć gdy nie chcesz wyjeżdżać autem, tylko wchodzisz do garażu po narzędzia, czy pozostawioną w aucie torebkę.
-
segmentowe
Duży wjazd do garażu jest wygodny, ale stanowi też nie lada problem: duża brama dużo waży, więc trzeba nie lada osiłka, do jej otwarcia. Można ją zastąpić kilkoma mniejszymi, ale nie po to ktoś kupił garaż z wielkim wjazdem, aby teraz go pomniejszać. W ten sposób narodziła się idea bram segmentowych: brama wygląda identycznie jak uchylna, z tą różnicą, że skrzydło nie jest jednym płatem, a składa się z wielu poziomych paneli. Podczas składania bramy – załamują się pod kątem prostym, przez co nie trzeba do jej otwarcia tak wielkiej siły.
Każdy z paneli jest metalowym „pudełkiem” wypełnionym w środku twardą pianką, przez co brama jest bezpieczna, a dodatkowo – przez panele nie przenika ciepło. Przenikało za to pomiędzy nimi, dlatego w naszej ofercie są wułacznie bramy nowej generacji, z dodatkowymi uszczelkami na łączeniach paneli – dzięki nim, ciepło z garażu nie może przedostać się na zewnątrz.
Producenci zapewnili także szereg rozwiązań podwyższających wygodne użytkowanie bramy: m.in. możliwość zamontowania paneli ze świetlikami zapewniającymi dodatkowe światło wewnątrz w ciągu dnia, drzwi wewnątrz bramy pozwalające wejść do garażu bez podnoszenia całej bramy, czy elektryczny silnik, pozwalający na jej otwarcie bez użycia jakiejkolwiek siły.
-
roletowe
Wiedziałeś, że garażowanie samochodu zimą bardziej mu szkodzi niż pomaga? Zlodowaciały śnieg z solą drogową nie stanowi zagrożenia dla karoserii, dopóki jest zamarznięty. Natomiast samochód rozmarzający kilka razy dziennie – cały czas ma styczność z zabójczą dla metalu mieszanką wody i soli. Dlatego jeśli masz garaż wolnostojący, albo z dodatkowymi drzwiami wejściowymi do domu, warto pomyśleć nad bramą roletową. Zapewnia Tobie ciepło wystarczające aby wygodnie wysiąść z samochodu, ale także temperaturę nie pozwalającą na gwałtowne rozmarzanie zasolonego śniegu na podwoziu.
Dodatkowym atutem bramy jest jej lekka konstrukcja pozwalająca ją łatwo otworzyć nawet bez opcjonalnego silnika elektrycznego, a także absolutnie minimalna ilość miejsca potrzebnego na jej otwarcie: brama składa się z poziomych segmentów kilkucentrymetrowej wysokości, które podczas otwierania nawijają się na rolkę umieszczoną pod sufitem tuż nad wjazdem: dlatego brama nie wymaga ani odśnieżonej przestrzeni przed garażem jak rozwierna, ani nie zabiera półmetrowej przestrzeni pod całym sufitem jak uchylna czy segmentowa.